în dar duminica...

Cheia potrivită

"La un călugar a venit o femeie să-i ceară ajutorul, fiindcă nu avea înţelegere în casă.
- Ce-ai făcut în această situaţie, a întrebat-o călugărul ?
- Am încercat să îmi conving bărbatul, certându-l.
- Când aţi avut iar probleme, ce-ai mai făcut?
- Acelaşi lucru, i-a răspuns din nou femeia. I-am reproşat şi l-am certat. Şi de fiecare dată am făcut la fel.
 Atunci, călugarul a scos o grămadă de chei şi dându-i o cheie  femeii a rugat-o să deschidă uşa din faţa lor. A încercat femeia, dar, nepotrivindu-se cheia respectivă, i-a cerut călugărului altă cheie.
- Poate n-ai ştiu cum să deschizi, i-a spus călugărul, mai încearcă !
 Dar oricât s-a străduit femeia, nu a putut deschide.
- Părinte, dă-mi toată grămada de chei şi aflu eu care-i cea potrivită, l-a rugat aceasta. Privind-o cu căldură, duhovnicul i-a răspuns:
- Acum înţelegi ce-am vrut să-ţi dovedesc? Cum nu poţi tu deschide acea uşă cu o cheie nepotrivită oricât ai încerca, tot aşa nu poţi deschide sufletul bărbatului tău cu aceiaşi vorbă de ceartă cu care încerci mereu. Caută cheia potrivită şi, dacă o vei găsi, sigur vei putea deschide ! "

4 comentarii:

  1. Uf...
    Cautam, cautam... Nu e repros, nu e tristete, e constatare! Si daca reusim sa deschidem o usa, intram intr-un hol cu mai multe usi si muuuult mai multe chei de incercat...

    RăspundețiȘtergere
  2. preotul meu de suflet parintele calistrat in anul 1999 l-am cunoscut,rentalnind-ul in 2009 tot acaparata de probleme cu sinceritatea,credinta si sufletul curat ce are, ma sfatuit sa ma rog sf.spiridon.ne-am stabilit in judetul calarasi credeti-ma ca-n luna noiebrie 2012 am visat ca vecinul meu un baiat de 18 ani curat din toate pct.de vedere mi-a pus iconita cu sf.spiridon in maini.dupa cateva zile stand numai cu gandul la vis am cautat acatistul sf.spiridon si psaltirea maici domnului daruite mie de parinte si am inceput sa ma rog,sa citesc zilnic cum ma sfatuit parintele.au mai fost nopti ce mi-a aparut isus,maicuta domnului credeti-ma imi este dor de parinte sa pot sa-i spun toate astea eu acum stau in jud.calarasi cu ani in urma am avut nr.de telefon al parintelui si nu-l mai am multumesc lui Dumnezeu .ca exista netul si ca-l vad si ascult zilnic pe parintele meu de suflet.

    RăspundețiȘtergere