incident pe scena Naționalului ieșean

... un profesor A OPRIT PIESA pentru că replicile erau vulgare
 
Totul s-a petrecut în timpul piesei de teatru "Nirvana", pusă în scenă de regizorul Liviu Cristian. Profesorul, care venise la spectacol împreună cu elevii, a fost deranjat de replicile actorilor, pe care le-a considerat vulgare.
Piesa de teatru "Nirvana" s-a jucat sâmbătă, 3 noiembrie, în Sala Uzina cu Teatru a Naţionalului ieşean.
Profesorul de istorice Sorin Sitea, de la Colegiul Naţional "Mihai Eminescu", a adus la spectacol în jur de 100 de elevi de la liceul ieşean şi de la Seminarul Teologic de la Mănăstirea Neamţ.
Aceştia veniseră la Iaşi pentru a participa la proiectul "Valori culturale româneşti", iniţiat de profesorul Sitea, aflat la a VIII-a ediţie şi care presupunea şi participarea, printre alte activităţi, la piesa de teatru "Nirvana". "Proiectul nostru îşi propune să abordeze valori precum frumosul, binele, credinţa. Am solicitat o piesă destinată unor copii de 14-15 ani, am primit recomandare pentru aceasta şi am cumpărat-o integral. Am cerut o descriere a spectacolului şi ni s-a vorbit despre specificul acestuia, dar nu ni s-a pomenit că ar conţine scene sau limbaj licenţioase", explică profesorul Sitea.
La un moment dat, actorii de pe scenă au avut un schimb de replici referitor la trimiterea la origini a profesorului de matematică, susţine profesorul Sitea, iar ulterior piesa de teatru a continuat în acelaşi registru licenţios. Profesorul de istorie l-a căutat pe regizor şi i-a transmis că nu avea cunoştinţă despre scenariu. Apoi a mers între actori. "Atunci, în cunoştinţă de cauză, le-am vorbit elevilor şi le-am spus că fiecare dintre ei are posibilitatea de a decide dacă vrea să mai rămână sau. Majoritatea s-a ridicat şi a părăsit sala. O parte a rămas şi am înţeles că piesa a continuat ulterior. Este nevoie de decenţă. Mi s-a părut anormal să nu iau atitudine, în condiţiile în care abundau expresii cu "p", cu "f", într-un mod atât de deschis, atât de vulgar", a mai spus profesorul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu